Podnikatelia, pripravte sa na komunikáciu so štátom bez papierov. Vo svojich elektronických schránkach môžete podpísať kvalifikovaným elektronickým podpisom len dokumenty vo formáte .pdf, .xml, .txt a .png.
V programe eTlačivá nájdete tlačivá pre rôzne úrady verejnej správy a každé z nich uložíte vo formáte .pdf. Všetky tlačivá určené pre daňový úrad je možné exportovať do .xml schémy. Už vás neprekvapí žiadna situácia.
PDF (Portable Document Format)
.pdf je formát na ukladanie a výmenu textových dokumentov, ktorého nespornou prednosťou je to, že ako jediný dokáže plne zachovávať vzhľad a formátovanie dokumentu. Vďaka tomu je najbežnejšie používaným formátom pre elektronické dokumenty.
Program eTlačivá podporuje ukladanie tlačív vo formáte .pdf už niekoľko rokov. Kliknutím na tlačidlo Exportovať do PDF súboru v hlavnom menu programu eTlačivá získate PDF súbor elektronického tlačiva. PDF môžete použiť pri akejkoľvek elektronickej komunikácii, napr. pri predkladaní tlačiva Poznámky účtovnej závierky, pri odosielaní zmlúv obchodným partnerom, ale aj pri posielaní úradných dokumentov cez elektronickú schránku.
Program eTlačivá vám zároveň umožňuje výber strán, ktoré si želáte exportovať. Nemusíte tak exportovať nepotrebné strany, prípadne upravovať PDF súbor. PDF súbor si následne uložíte vo svojom počítači na vami požadované miesto.
XML (Extensible Markup Language)
.xml je štandardný formát pre prenos dátových údajov. Tento formát slúži aj na prenos podpísaných elektronických formulárov. Dokument má predpísanú formu a náležitosti, ktoré sú definované predpismi a pokynmi príslušného úradu.
Vybrané daňové subjekty zapísané v obchodnom aj živnostenskom registri využívajú pri komunikácii so svojim správcom dane elektronickú podateľňu finančnej správy. Program eTlačivá umožňuje generovanie XML schém v súlade s predpisom a pokynom Finančného riaditeľstva SR. Vybrané daňové subjekty sú presne definované v zákone o správe daní (daňový poriadok) č. 563/2009 Z. z.
Registráciou na webovom sídle finančnej správy uzatvára daňovník dohodu o elektronickom doručovaní a nevyžaduje sa kvalifikovaný elektronický podpis.
Pre elektronické podanie daňového tlačiva, ktoré je určené na elektronickú komunikáciu je v prvom kroku potrebné vypísať elektronické tlačivo správnymi a pravdivými údajmi. Následne kliknutím na odkaz „Exportovať“ vygenerujete údaje do požadovaného .xml formátu.
Vygenerovaný .xml súbor uložíte vo svojom počítači.
Následne nahráte .xml súbor na portáli finančnej správy alebo v aplikácii Finančného riaditeľstva SR a odošlete ho do elektronickej podateľne Finančného riaditeľstva SR.
Komentovať článok
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.